Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Vår i luften!!

Av Marie Jönsson - 6 februari 2011 18:40

Har det verkligen varit idag, flera vårtecken i form av små blommor som strävar upp ur jorden har jag fått se idag:) Blir man något annat än glad?


Har hunnit med Yoes första "riktiga" spår idag, med riktigt menar jag ett som han inte sett att jag gått ut och som har legat mer än en halvtimme, 1 strumpa mitt i spåret & favvobollen som slut. Han var jätteduktig<3 dagen till ära fick han fina nya selen på sig, vilket inte bekymrade honom för fem öre.

Jag är så nöjd med denna hund! Kvick i huvudet och med en härlig arbetslust och en sån livslust som smittar av sig på de andra och mig.

Nästa söndag är det förhoppningsvis premiär i skogen med gruppen, vill inte vänta längre nu!!


Har funderat på min "semester", ska jag ta fler nätter i Gränna eller ska jag hitta något annat ställe och utforska ett par nätter? Skulle ju kunna göra båda delarna iofs, hade ju varit bäst om jag kunnat få samma stuga.


Måste ta mig i kragen nu och göra mina uppgifter, deadline den 16....

Bättre sent än aldrig heter det ju iofs..


Ha det!

 
 
Helena & pojkarna

Helena & pojkarna

7 februari 2011 18:29

Ja våren verkar verkligen var på G nu. Hur underbart som helst! Hörde talgoxen kvittra idag...:-)
Yoe är en go kille.<3
Kram

http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

Marie Jönsson

7 februari 2011 22:14

Man blir så glad av att känna att våren är på ingång:))

Ja han är en riktig godispåse min lille Yoe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards