Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Sol, spår & sällskap

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!!Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol :) sen gick vi en liten runda innan vi gick hem & bytte hundar.Ulla hade trampat ut Yoes spår, ett rakt spår med bananböj på slutet & 2 apporter i. Första gången han gick ett sånt spår. Jag är stolt över min lillkille<3 Han tog upp spåret så fint & tuffade på, Ulla gick med i spåret & Leah satt & var upprörd för att hennes matte gick med den dumme valpen;)så det var mkt störning för en liten pojke:)Han är så noga, letar efter apporterna & lämnar fint av dem, tar upp spåret utan hjälp:)& ju längre spåret är ju bättre blir han=)Leah var oxå duktig, bra tryck i henne=) matte blev nog lite inspirerad av att spåra mer med sin fina hund:))Sen fikade vi på onyttigheter;/ & pratade...tiden går fort..Yoe sov som en sten hela kvällen<3Kaninerna har kunnat vara ute mkt de senaste dagarna, de har njutit av solen<3 skönt att kunna ha dem ute igen.Jag har fått ett jättefint hundhus av Eva & Erik, Birks uppfödare, stort & fint, en röd liten stuga med vita knutar. Den ska renoveras litegrann, en list behöver bytas ut & lite ny takpapp. Ska lägga laminatgolv inne som ju är lättare att hålla rent än trägolv.Mitt sovrum är nu färdigt!!! Det blev jättebra & jag är så nöjd!! Ska bli skönt att få ett riktigt sovrum igen och en rejäl garderob finns där oxå.Nu ska jag vara ledig en hel vecka fast jag är ju inte helt ledig, måste ju plugga lite...På torsdag bär det av till Halmstad för föreläsning av Svartberg,ska bli intressant. På lördag ska jag träffa Susanne & tjejerna för promenad & grillning vid Kulturens östarp. Ska bli så kul!!Ha det gottigt allihopa!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Av Marie Jönsson - 13 mars 2011 18:32

Det tar alltid slut för fort sånt som är bra eller som man vill ha, tyvärr. Det viktiga då är väl att man verkligen njuter & upplever här & nu och inte låter tillfällena gå förbi.   Denna helg har varit en önskehelg. Lördagen spenderades, som jag...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards