Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Lövestads åsar

Av Marie Jönsson - 12 mars 2011 21:46

har vi tillbringat större delen av dagen i. Vi det var jag, Birk & Yoe som var och hälsade på Eva & Erik, Birks uppfödare. VILKEN HÄRLIG DAG! 10 plusgrader, promenad i vacker miljö med goa vänner och härliga hundar..Det blir inte bättre än så. Yoe tyckte att tant Louise var en väldigt stor dam men himla kulig. Han sprang hit & dit och bara njöt precis som en glad valp ska göra. Birk passade på att få vara i fred..det innebär att passa på att äta alla otäcka saker medans matte är upptagen med att prata...

Efter promenaden fikade vi på goda mackor..mmm ...och kaffe såklart:)

Sen gick vi ut igen, alldeles för bra väder att vara inne i, Eva släppte ut fårskocken, sex st fårtanter som glatt följde Eva & spannen ut i hagen, härligt att se=) Yoe fick komma ut & titta på dem & han gjorde stora ögon, han hade aldrig sett såna konstiga hundar förr:))

På lördag kommer en tjusig hundkoja hit, modell lyx, ibland har man tur..lagom i stl för en rottis.

En stund efter att jag kom hem kom Marie & familj och lämnade kaninerna som ska bo här nu, två söta dvärgvädursfröknar som än så länge verkar tycka det är ett ok ställe att bo på. När de hade kört så däckade jag & Yoe på soffan..han sov som en sten på mig<3 ända tills det var dags att köra igen, denna gång för att äta middag hos mor & far med Mattias & Victor. Pizza blev det, hemlagade sådan. Gott. Yoe & Victor är himla söta ihop<3<3<3, jag är väldigt nöjd med att Yoe är så lugn med barn, han hoppar inte, jagar inte utan bara umgås och jagar boll eller lastbil;) Kul har de tillsammans.

Efter ett par timmar körde vi hem och nu har hundarna däckat igen. Det ska nog jag oxå göra eftersom vi ska träffa Gittan halvnio i Hörby imorgon för en dag i skogen. Härligt!!


Ha en härlig söndag alla!! Det ska jag ha:))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards