Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Alla dessa djur..

Av Marie Jönsson - 21 februari 2011 16:58

Hittade en död råtta hos kaninerna:( visar ju iofs att jag har en duktig katt:) det som var lite äckligt är att jag har trampat rätt rejält på den då bakdelen var väldigt platt:S Örrrk...

Var ute på revingefältet med Yoe & Pralin igår, vi hade sällskap av Jenny & Yoda. Kallt var det trots solsken men snart ska det bli varmt!! Den som väntar....

Yoe fick gå sitt första ickeförarspår & det gjorde han bra<3 vi körde direktupptag & han spårade på och hittade en fin spårapport(träpinne) som han & Jenny lekte med:) matte skulle oxå vara med tyckte Yoe så han sprang mellan Jenny & mig<3, goa lille vovven min:)

Yoda fick oxå spåra & det gjorde han bra. Sen gick vi en liten sväng, Pralin har ju diskvalificerat sig på att springa lös så hon får gå i lina, vilket hon ju inte tycker är så skoj. Hon får skylla sig själv.

Idag var vi i Hörby & lekte. Han har en skön attityd lille hunden, det var jätteskoj på aktiveringsbanan & att matte hade kamptrasa med sig var ju pricken över i:et;)) plockade fram bollen på slutet & han vann bollen & satte full fart till bilen=D

Flera nya personer fick han oxå träffa & det sköter han snyggt, glad & social men blir på marken.

Väl hemma var det dags för promenaderna, först tjejerna & sen pojkarna, vi passade på att leka en massa vilket uppskattades av både dä & dy :)

Nu tuggas det på ben, mamma hade märgben med till dem, GOTT tyckte alla utom Maribelle som hellre ville ha knäckebröd.....


Imorgon är det jobbedags & så får jag sätta fart med veckans studieuppgift.

idag är jag bara ledig!


På lördag ska Yoe & jag på första valpträffen & på em ska jag rida islandshäst för första gången. Massa skoj att se fram mot!!


Ha det bäst därute!

 
 
Kerstin

Kerstin

22 februari 2011 02:19

Råttor är ganska äckliga *blörrrk* Var glad att ingen av dina fyrbenta vill bära in dom och ha som tilltugg....

http://gsdgina.bloggagratis.se

 
Helena & pojkarna

Helena & pojkarna

22 februari 2011 09:33

Säkra in kaninerna då! En kompis fick sin rätt stora kanin dödad av en råtta.*ryyyser*

http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie

22 februari 2011 12:36

Visst är dom äckliga;/ sån tur att jag har världens tufafste katt Julia som är en killer utan dess like;))
Kerstin: jag hjar haft en inne i en av hundarnas biabädd, lerig, blöt & mkt död, tog ett tag inna jag fattade vad det var=S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards