Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Inspirerad

Av Marie Jönsson - 18 februari 2011 21:13

I onsdags var jag på Eslövs Bk och lyssnade på Jan Gyllensten. Jag fängslades totalt..enkel & självklar träning, lek med din hund så du blir världens bästa resurs, ja såklart! På det viset får ju du kontrollen över aktiviteten och var/när den sker. Din hund behöver ju inte lära sig att roa sig själv eller undra vad som ska hända eller ej. JAG KAN VARMT REKOMMENDERA ATT LYSSNA PÅ HONOM!!


Har börjat använda det ännu mer på Yoe & det funkar, godiset tas bara fram vid enstaka tillfälle och det är inga problem.

Har insett att lillkillen börjar bli större så nu är det dags att börja berätta vad som är allvar dvs inte mblförhandlingsbart i vår relation;)

Paragraf 1 är: när matte talar lyssnar man.Punkt Det "diskuterade" vi idag & det köptes...avskyr när mina hundfar äter hund eller kattskit. Vedervärdigt!

Det är eg nog den enda paragrafen...kort & koncist.

Jag mser ju på honom att han blivit en "Långben", han sover mkt när vi är inne<3 idag väckte jag honom kl 10.00..då hade han sovit sen 23 kvällen innan..tätt tryckt till matte<3<3<3 Vem vill stiga ur sängen när man har en gosig valp hos sig??? Inte jag..

Är färdig med plugget för denna veckan så imorgon ska jag bara softa..me like much.

Ha det gottis därute!!

  

 
 
Solulv

Solulv

26 februari 2011 19:26

Gud vilken liten söting du har:) Min mamma har en rottis på strax över året. Dom är riktigt fina:)

http://solulv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards