Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Nästan slut på en toppenhelg

Av Marie Jönsson - 13 mars 2011 18:32

Det tar alltid slut för fort sånt som är bra eller som man vill ha, tyvärr. Det viktiga då är väl att man verkligen njuter & upplever här & nu och inte låter tillfällena gå förbi.


Denna helg har varit en önskehelg. Lördagen spenderades, som jag tidigare skrivit, i Lövestad och vädret var K-A-N-O-N!!


Idag var det dags för Yoes premiär i spårgruppen. Tidig uppstigning & iväg. Strax efter halvnio mötte vi Gittan i Hörby & så körde vi karavan till Göingeholm där vi tillbringade fm. 7 pers var vi och vädret var stilla med en anings sol & lite regndropp.

Jag la ut två raka spår till Yoe med tre små apporter i det ena som var ca 100m långt och 1 liten & 1 stor(slutapport) i det andra som var kort, typ 30 meter.

Liggtiden på båda var mellan 45 min-1 tim 15 min. Passade på att promenera med vovsen, titta på de andra & figga lite för sökarna.

Yoe var jätteduktig idag, såg att han fattat det här med att ta upp spår, lite yvigt i början men han har koll och pinnarna är SUPERVIKTIGA för honom, han hittar, kommer in, lämnar av & sen sätter han sig en bit ifrån & väntar på gottan  jag menar, han är ju bara 4 mån...

Andra spåret gick lika bra, den pinnen i slutet var den finaste han sett i hela sitt liv:)

Leta boll gjorde han oxå, jag bad Pernilla visa att hon slängde med bollen ute i rutan & han gav fullständigt f-n i henne & letade upp bollen & kom in med den till mig<3<3<3<3

Birk fick oxå leta saker, jag la ut en grej på djupet i ena hörnan, en mitt i & en grej precis innanför rutans början vid ena hörnan. Gammal är äldst! Tre skick så var grejorna inne<3<3<3

Pralin fick bara promenix, hennes viltintresse är en aning för högt just nu för att jag vill ha henne lös..imorse när vi skulle ut i bilen hann jag se(anade en rörelse) att Mamma Bambi stod typ 15 m bakom bilen(inne i skogen) & åt..


Jag är väldans nöjd med mina pågar idag, lika nöjd är jag med mina nya tapeter för fyndpris:) Fikan på Sjöbo Kaffestuga var ytterligare en bonus på en annars perfekt dag.


Nu ska det soffhängas resten av kvällen, har en dryg jobbevecka framför mig.


Ha det gottigt allihopa!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards