Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Marie Jönsson - 1 februari 2011 14:05

har varit md sin matte i skogen och jobbat lite idag igen. Min hundträningslust ät tillbaka med kraft!     

Jag har ju sån tur att ha kanonskog nära att jobba/leka med hund i så dit går vi varje dag för lite aktivitet. Idag var det upplet och valpspår på schemat.

Passade på att binda upp Yoe när jag gömde bollar, sådär kul var det sa han men lugnade sig snabbt.

Han är verkligen duktig på att leta, näsan är i full gång så fort jag ber honom leta. Han kommer alltid in med bollen till mig, helst ska han upp i knäet och mysa, vilket jag uppmuntrar(kanske inte lika mysigt när han väger 50kg men den dagen, den sorgen)

Spåret då? Det la jag på en viltstig med boll i slutet(dold)vi gick mot spåret från sidan och han fick själv välja håll och han använde näsan och gick rätt!! Eftersom han inte visste vad som väntades så var det lite näsa i backen, lite tuggande på stubbe och så blev han kissnödig<3 men han fortsatte självmant i spåret och hittade bollen!

Vi körde hela fyrklövern där i slutet och han var ganska stolt när vi gick tillbaka till Birk.

Birk letade & jagade boll och var väldans nöjd med det. En & annan falukorv bit fick ju han med såklart;)


Hemma igen fick Yoe lunch och han har sovit gott sen dess. Jag har hunnit med att beställa rymmarbricka till honom(alltså en sån med namn & tfnnnr) samt anmäla honom till sin första utställning:)


Nu ska jag ut med tjejerna!! Ha det bäst alla!

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards