Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Härlig lördag!

Av Marie Jönsson - 26 februari 2011 19:05

Bättre än såhär tror jag inte en lördag kan bli, en hel dag ute i härligt väder.

Dagen började med valpträff i Eslöv & Yoe blev lite konfunderad över alla dessa småbarn, inte en enda vuxen hund som styrde & ställde;) Yoe blev kompis med en Griffon Nivernais, "Morris", 5 mån, såg ut som en tax på styltor enl matte Karin:) jättetrevlig hund som ska driva vildsvin när han blir stor. Krävs ju trygga hundar till sånt jobb...

Vi var ute det mesta & lekte med våra hundar, Yoe & jag parade ihop oss med Morris & Karin. Yoe tyckte att Karin hade en massa roliga saker med sig, en favorit var denna:

Han kampade länge & gärna med Karin, härligt att se, matten blir stolt.

jagade boll & åt godis, gossen var trött & nöjd efteråt<3 Morris tyckte det var skoj att springa med sina saker runt oss fast sen insåg han att det var nog skojigare inne hos oss:) jättehärlig hund!

Var hemma vid 12 6 då fikade jag & förberedde mig för nästa event, islandshästridningen. Kl 13 blev jag hämtad av Susanne & Jenny & halv två stod vi hos våra nya vänner, min hette Stjartna eller nåt liknande..en ärlig, pigg & snäll häst som jag fick prova både tölt & pass på. Underbart väder hade vi, jag frös inte om en enda del av min kropp under de 2½ timmarna vi var ute. Ju längre vi var ute ju bättre kändes det. nu hemma i soffan känns benen lite matta & jag är trött efter all den friska luften men vilken go trötthet det är!


Brasa i kaminen, god fika & alla goa vovvarna runt mig är den perfekta avslutningen på denna lördagen!!


Hoppas ni andra har en lika bra lördag som jag har!!


 
 
Sams Karin

Sams Karin

12 mars 2011 18:27

Javisst var Yoe superduktig! Och Morris också, fast han inte gillade att komma in med grejerna... Vi saknade er i dag på valpträffenm hoppas vi ses nästa gång!
/Karin

http://alladessahundar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards