Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Marie Jönsson - 9 februari 2011 19:06

Veckorna rusar iväg, redan v 6? För en gångs skull känner jag dock att jag inte ödslat tid utan verklige använt den, kanske inte riktigt så mkt tid på studierna som jag borde ha lagt men vadå då?

I måndags var jag & Jenny på revingefältet och spårade. Jag var väldigt modig! Hela koflocken stod på andra sidan vägen & glodde men jag stod på mig & trampade ut spåren medan jag väntade på Jenny & Yoda.

Yoe fick ett rakt spår ca 75-100m långt(jag är urusel på avstånd) som låg ca 45 min, i spåret la jag en spårapport(träpinne) han har aldrig sett en sådan förr & som slut la jag bollen(väl gömd) Allt var nytt för lillkillen: marken, liggtiden, spårapporten & att fortsätta spåra efter den och ha andra med i spåret.

Han var så duktig!! Tog upp spåret, tuffade på, hittade apporten, lyfte upp den & kom till mig med den<3<3<3, vi bytte mot godis & kelade lite & sen körde vi igång igen & så hittade han bollen och blev jätteglad. Åhhh han e så jävla underbar!!

Sen sprang han runt lite & ville till sist in i sin bur & sova en stund<3

Birk fick oxå ett spår & han blev så glad<3 Yoda spårade oxå och var lika glad han.

På kvällen körde Yoe & jag till Jessica & Monica där Yoe fick träffa Annika som hade sina labradorflickor Keela & Pussel med sig. Han hade riktig respekt för de svarta tanterna, iaf en stund sedan lekte han & Keela så möblerna yrde. tror de va lika slut båda två när de kom hem;)

Igår gick vi bara härhemmavid, jag "tappade" varsin boll till pojkarna & de letade & hittade båda två<3

Tjejerna & jag gick riktig långrunda, så skönt. Mellan aktiviteterna så fick jag hjälp att såga ner trädet som föll i nattens storm, sa**n vad det stormade! Otäckt sånt där.

Idag har jag jobbat, Yoe är hos mina föräldrar på fm de dagarna & då får han en skön promenad med mamma, idag ville han vara ute hela tiden<3 sen vid 11 kör de hem till mina andra hundar så de oxå får komma ut.

Vad hade jag gjort utan dem?????

Två kvällar att jobba sen ledig helg!! Härligt! Förhoppningsvis blir det träning på söndag med bästaste gruppen!


Ska se om jag lyckas få in linsen i mitt onda öga, hade det inte stormat hade jag inte fått ont i ögat. Så det är inte min klumpighet som är skuld till det;))


Ha det bäst!!


Avslutar med 2 bilder på Just Ask Yoe *2010-11-05

    


Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards