Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Marie Jönsson - 3 februari 2011 16:15

Blogg idag med? Japp, allt för att hålla böckerna ifrån mig;/

Dagen idag har varit litegrann som förra bloggdagen:) Ut med pågarna på runda i skogen, leta boll & njuta. Yoe är så duktig!! Har haft honom uppbunden 2 ggr ute i skogen nu, förvisso med Birk bredvid men ändå, han tittar långt efter mig men står tyst<3

Idag hade jag ny boll, inköpt igår & han har aldrig sett den, jag la ut både gamla & nya bollen samtidigt med ca 20 m mellan. Så fort jag säger Leta så kör näsan & benen igång(i den ordningen;))först hittade han gamla bollen & lämnade den till mig, sen hittade han nya bollen & lämnade den oxå till mig<3 Duktiga lilla killen<3

Birk fick oxå leta boll, den hade jag satt högt för att Yoe inte skulle ta den(efter att han letat upp sina bollar) som han letade gamle hunden! Men han hittade den! Så stolt han blir...sen bar han runt den på vår promenad.

Hemma igen var det dags att handla, spån, hö, morötter & så bidde det en sele till Yoe, 50kr kostade den, en Ragz-sele i orange. Nöjd blev jag;)

Hemma igen var det dags för tantrundan & den blev spännande..rakt framför oss på ca 20 m avstånd kom ett par rådjur tvärs över vägen..Pralin laddade...det gjorde hennes koppelhållare(jag alltså) med. Jag vann. bara för att jag hade koppel;/

Nu ska jag plugga...eller städa resterande två kaninburarna...Jobbar hela helgen gör jag...tiden rinner ifrån mig...suck.

Igårkväll jobbade jag, Yoe var hos mina föräldrar, han hade varit jätteduktig & sov som en sten när jag kom. Ringklockor betyder inget för honom så när jag kallade på honom blev han glad-förvånad-förvirrad och skulle pussas jättemycket<3<3<3


Over and out! Ha det gott!!

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards