Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Yoes första utställning

Av Marie Jönsson - 5 mars 2011 18:19

gick av stapel idag på hans 4 mån dag. Schäferklubben var arrangör & gjorde det bra:) tom vädret var kanon vilket känns sådär när man tillbringar dagen i ett ridhus:)

Helena kom ner i går kväll för att vara support idag, hon tyckte min lille valp hade blivit jättestor, min bebis?? Han har faktiskt blivit en Långben nu<3 & hela 4 mån gammal.

Vi gav oss iväg i god tid, väldigt god tid men med tanke på att jag missade att svänga så var det bra, ju enklare en väg är att köra ju mer fel kan det bli*fakta*


Väl på plats tog vi stolar & hund och gav oss in i ridhuset, jag måste säga att jag är imponerad av min lillkille<3 lite låg precis när vi gick in men det botades med bollek & kamplek, sen var hela stället bara coolt för honom. Två trevliga rottismänniskor kom bort med sina vuxna rottisar & pratade och Yoe blev bundis med deras gigantiska hane som var lika snäll som han var stor<3

Jättegoda torkade leverbitar bjöd de på Yoe som visste inte hur väl han ville dem efter det:)

Efter att tag insåg jag att det snart var vår tur i ringen så då provade vi att stå & äta godis, gick sådär, han är väldigt intensiv min lillkille<3 men han fattar snabbt.

Vi har heller aldrig övat på vänstervarv utan vi har bara sringbusat i skogen men i ringen travade han med mig som om han aldrig gjort annat<3<3

Domaren tog kopplet, tittade på mig & sa att denna vill du väl inte ha med dig hem? Jo det vill jag nog faktiskt ha:) han är en jättetrevlig domare Bogren, det kändes & klämdes & klappades vilket Yoe tyckte var alldeles jättebra för han fick köttbulle oxå & det är en oslagbar kombination i hans värld =D

Bir valp blev han såklart då han var ensam valp men jättefin kritik:

Mkt tilltalande hanvalp, Härligt huvud, Mörka vackra ögon, Välkroppad för sin ålder, Goda vinklar & rörelser omän valpiga. Lovande valp.

  


Sen var det dags att vänta på Gruppfinalen så Yoe fick sova en stund i bilen medans vi fikade i den varma cafeterian & väntade & väntade & väntade..

Äntligen var det så dags för finalen & jag kan lugnt säga att min vovve kan röra sig<3<3stå stilla var det sämre med men det tog sig & han slutade som BIG-3 vilket jag var jättenöjd med<3 han häll svansen högt hela tiden, hade bra uttryck & var glad vilket var mitt mål för dagen.

När vi väntade på vår tur första gången så passade vi på att kampa lite med Bananen jag köpt på erikshjälpen:)

Fler bilder kommer när jag redigerat dem.

Nu äntligen vilar Yoe, han är en hund som klarar sig på powernaps på gott & ont:)


Jag ska oxå vila mig lite nu..trött man blir av att bara sitta;)


Ha en fortsatt skön helg alla!

 
 
Helena

Helena

5 mars 2011 20:41

Grattis igen! Vilken fin debut i ringen för lillkillen! Nu är jag bundis med tre rottisar... ;-)
Ha det gott! // kram

http://mittlillazoo,bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

6 mars 2011 10:20

Stort Grattis!! Men vad annars egentligen, med en sån otrolig hundförare;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))   Sen sist då? I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för m...

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också. Hundarna ...

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;)) Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig. Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har best...

Av Marie Jönsson - 29 mars 2011 21:36

Var ett tag sedan jag bloggade, hinner liksom inte med det riktigt nu när sköna våren är här!! Igår em var Ulla & Leah här, vi hade bestämt oss för att spåra hemma i "min" skog. Birk & Pralin gjorde oss sällskap när vi la ut spåren i strålande sol...

Av Marie Jönsson - 18 mars 2011 16:58

Vilken vecka..en rolig men jobbig vecka har det varit. Måndag jobb & inte mkt mer än det vanliga. Tisdag var jag på Hemvården i Blentarp och det var skoj! Alltid roligt att träffa nya människor och få lite nya erfarenheter, att det var ett stråland...

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards