Alla inlägg den 19 april 2011

Av Marie Jönsson - 19 april 2011 21:38

Våren är här till hundra procent nu!! Varma dagar med upp till 25 grader i solen, kan det bli bättre? Promenaderna kan ske i t-shirt nu :))


Sen sist då?

I fredags var jag, Susanne & Katrina på AF-borgen och såg på fars "Liket som visste för mycket" Den var fantastiskt rolig! Johannes Brost, Lasse Brandeby, Göran Gillinger, Carina Lidbom & Regina Lund samt ett par till som jag inte vet namnet på. Det var längesedan jag skrattade så mkt.

I söndags var jag på kurs i Hörby "Vem är hunden" En heldag på klubben som var otroligt givande. God middag blev vi bjudna på, vi instruktörer blev bjudna på allt, en klubb som satsar på sina instruktörer måste jag säga, ja även de vanliga medlemmarna får mkt trevligt. Det är lite långt att köra men det är värt varenda km, totalt sett blir det 8 mil t&r för mig.

Yoe & Pralin hade jag med mig och vi gick ett par sköna rundor både på lunchen & efteråt. Yoe fick oxå leka på aktivitetsbanan, inget som bekymrar honom, även brukstegen tog han sig an utan annan lockelse än att jag bad honom<3

Han visar framfötterna och blir bara "bättre" för var dag som går<3 Jag är så nöjd med honom! i går var Birk, Yoe & jag i Tvedöra och badade, premiärdoppet, Birk slänger sig handlöst ut & Yoe var lite mer försiktig men blev tuffare för var minut som gick, alla saker hämtades in. Han var trött på kvällen ;)

På kvällen gick jag & flickorna på promenad i skogen och nästan hemma ringer telefonen, det var Gerard Yoes uppf som undrade hur det var & om jag fortfarande är nöjd med Yoe & på det kan jag bara svara JA! På torsdag får vi troligen besök av honom så att han själv får se underverket live :) Det kan man väl säga är en uppfödare som är intresserad av sin uppfödning? Att ta sig tid att köra inom när man kör från tyskland & ska 60 mil upp i sverige...Inte många som gör det, de flesta anser att det är valpköparna som ska sköta kontakten. Det blir ju roligare när det är ömsesidigt och en uppfödare kan ju faktiskt skicka ut gruppmail för var kull, det gör alltid Birks uppfödare & det har funkat bra i 11 år


Tror att Maribelle ska löpa snart funderar nästan på att sterilisera dem, de fyller ju snart 5 och uppf verkar inte intresserad, Odessa var ju nära i januari men sen ändrades det i sista stund. Båda har ju C-höfter men är friska i övrigt. Pralin ska ju oxå ha en kull någon gång, har inte hört mer från uppf, hon hade inte bestämt sig för om hon skulle ta på Pralin eller kullsystern så vi får väl se vad/om det blir något. Pralin löper ju som vanligt i juli/augusti.


Idag blev det promenad & spår på revinge, han är säker min lille kille,ca 200 m, 1+1, sidvind & liggtid 40 min var inga problem. Han jobbade det mesta av tiden längst ut i 7 m linan vilket jag tycker är bra för en 5½ mån gosse.


Kaninerna har varit ute hela dagen i dag med, de gillar verkligen det:) Odessa skulle tvunget vara där inne idag, 4 timmar tillbringade hon ikaninhagen..frivilligt..ensam..

Jag har ingen aning om hur den hunden funkar..


Nu ska jag titta på Stockholmsnatt!!!

Ha det gott alla & GLAD PÅSK!!

kommentera gärna..:)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards