Alla inlägg den 9 april 2011

Av Marie Jönsson - 9 april 2011 18:35

har inletts idag. Gräsmattan är krattad & skräpet bortkört. Trädgårdslandet är nyfräst så nu ska potatis inköpas och sättas. Har även planerat för en liten köksträdgård innehållande smått & gott :) I år ska jag sätta jordärtsskocka också.

Hundarna har varit ute hela dagen och även kaninerna har fått vara ute, Isa njuter i sin lilla hage..


Yoe fick syn på ett monster i trädgårdslandet som morrade och hade jättelika tänder och kom rakt mot honom när han var i trädgården, han fick använda alla sina 20 kg & resa raggen och skälla ordentligt för att försvara sig:) fast jordfräsen blev inte imponerad ;)

Han är go den lille grabben för han glömde fort det farliga monstret när matte kom med bollen och lekte med honom. Skönt att se hur trygg han är i sig själv.


Imorgon ska jag och hundarna tillbringa några timmar med Katrina, Susanne & tjejerna samt deras hundar ute i naturen, promenad, prat, grillat ska det bli. Ser så fram mot det!


Borde ta itu med skoluppgifterna också men jag är inte motiverad för fem öre:(

men jag blir kanske..


Hade kursstart i torsdags, en bunke härliga unghundar och trevliga förare. Ska nog bli bra, trist att börja i full storm bara..

Har sån tur att Jenny & Yoda går rallylydnad samma kvällar så vi kan samåka, vi släppte bara in Yoda till Yoe i bilburen och det gick bra, förvisso har de träffats en gång innan men ändå. En liten promenad innan kurserna började hann vi med. Hörby Bk ligger så vackert med skog runt om och en stor bäck eller å nedanför vilken hade bra fart i torsdags. En spång utan räcke ligger över den så vi passade på att gå över den, nema problemas sa pojkarna och sprang glatt över den. Denne matten tyckte det vcar liite läskigt..


Dags att göra nytta. Ha det!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards