Alla inlägg den 2 april 2011

Av Marie Jönsson - 2 april 2011 21:22

Å denna gången var vi beredda på allt;))

Prick tio träffade jag Susanne, Anna, Emelie & Bella på Kulturens östarps parkering. Jag hade Yoe & Pralin med mig.

Vi gick en runda runt gamlegård & tittade oxå, jag tycker den gården är så skön, har bestämt mig för att "titta till" den med jämna mellanrum för att se skiftningarna i trädgården.

Givetvis grillade vi korv & fikade. Ingen av oss hade någon tid att passa & bara det är avkoppling. Hundarna lekte med tjejerna & tiggde såklart både gurka & tomat samt givetvis korv;)

Bella fick ett litet spår som hon fixade med glans, Pralin letade upp Anna 2 ggr och hon tog den provisoriska rullen som bestod av en gummileksak i form av ett ben.


Yoe letade bollar & gjorde det bra<3

När vi satt rätt upp & ner och pratade får jag se min rara lilla valp fara förbi i hundra knyck, vilt skällande med svansen rakt upp..Han hade fått syn på 2 cyklister 75 meter bort, cyklandes från oss. Han stannade men om det var eget val eller för att jag vrålade får jag aldrig veta..Börjar nog bli dags att sätta tummen i ögat på lille Herrn..

Vi avslutade med en liten promenix till & där fick Yoe se sin första citronfjäril som han jagade:) Kul att se en stor hund jaga en liiiten fjäril & förlora:))

Vid halvfyra körde vi hem, Y & P gick direkt in & la sig medans jag & övriga tre gick på långpromenad i värmen.

Vi hade en toppenskön runda<3

Nu sover alla jyckarna & nästan jag med:) Imorgon bär det av till Hästäng för spår/sök. Längtar!!

Igårkväll var jag, Y & P hos Jessica & Monica och åt middag, hann med en skön promenix mellan middag & efterrätt där Yoe fick se Jessica köra rolig maskin(elrulle) inget som bekymrade honom. Jessica bjöd på gotta när man satte sig & väntade, det klurade han ut på 10 sek, Pralin har ännu idag inte fattat varför inte hon fick någon gotta..;/


När vi var nästan hemma, hade typ 500 m kvar så springer ett stort vildsvin över vägen ca fem meter framför min bil=O jag fick testat bromsarna där & då och de funkade jättebra..

Nu ska jag fixa med kaninerna, ge utslagna hundar mat och sen gosa ner mig i tvsoffan och inte röra mig mer ikväll.


Kommentera gärna, kul att se om någon läser. Glöm inte adressen till er egen blogg!!


Ha det gottis!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag lite om vad jag & hundarna hittar på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards